{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

Hundefoder -Måske barf? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg synes det er en smule uoverskueligt, jeg har siddet og søgt både herinde og andre steder på nettet mht. hundefoder.
Vores hunde har altid fået Henne Pet Food, men det sidste stykke tid synes jeg, der er begyndt at blive problemer med deres pels og det er taget lige så stille til. Den ene har haft en periode med meget tør pels og skæl, men er lige nu sådan set pæn og blank igen, men nu er den anden begyndt at fælde helt overdrevet, og synes også, hun er noget mat i pelsen.
Min bedre halvdel er skeptisk, og kan godt fornemme, at han ikke sådan er med på at skifte foder, da der er noget praktisk ift. at vi køber det hjem sammen med hans forældre, men jeg er bare ikke helt tilfreds. Det kan godt være, de har trivedes fint på det førhen, men det gør de altså ikke nu. Ikke optimalt i hvert fald.

Jeg har så været ved at læse lidt om Barf -som så mange andre, men synes det er lidt af en jungle. Skal man bare forsøge sig frem?
Flere steder står der, at det er 2% af hundens vægt (ca., skal selvfølgelig justeres efter hvordan hunden ser ud), og så kan jeg ikke finde den tråd jeg læste herinde, med at de helst skulle startes op på bl.a. kylling?
Kan man køre med både tørfoder og barf, eller er det udelukkende det ene eller det andet?
Ift. tørfoder er jeg blevet anbefalet Wolfsblut, er der nogen der har erfaringer med det?

Alle muligheder er sådan set åbne lige nu, bearbejdningen af min bedre halvdel er sat igang, men om det skal være det ene eller det andet er jeg meget i tvivl om lige nu.

Jeg håber, i vil give jer tid til at svare en forvirret sjæl smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundefoder -Måske barf?
  • #1   19. jul 2013 Det er varmt og vores hunde hoppe oftere i vandet, derfor er deres pels lidt stiv og glansløs.
    Vi bruger Essential, har brugt Wolfblut og Gourmix også.
    Lad hunden vælge, for jeg kan ikke se nogen forskel i kvalitet og vores hunde spiste dem alle.
    Vi har prøvet BARF og det gad vi ikke lugte til ret længe. BARF holder heller ikke evt. tandbelægninger væk.

• #3   19. jul 2013 Jeg fodre med Wolfsblut og af og til en sæk Kingsmoor Pure.

• #5   19. jul 2013 jeg fodrer med wolfsblut og er meget tilfreds. Fin blød, blank pels på begge hunde

• #6   19. jul 2013 Det lyder træls! smiley Misha har også været igennem et par foderskift.

Jeg vil også gerne barfe, men jeg har bare ikke overskuddet eller pladsen til det smiley Misha har kørt på VOH i en 3 mdr nu og nøøøøj en forandring. Hun fik Acana - fisk før og det fungerede hun også super godt på, men vi kunne på det tidspunkt få VOH billigere eller til samme pris, så det skulle prøves! Hun fik så smuk en pels og blev så flot muskuløs at se på! Hun har altid været lidt flæsket og hvalpet at se på! Det forsvandt nærmest ''over natten'' smiley Men er så gået over på lidt Acana og så VOH for resten af pengene! Og kan tydeligt se hun er pænest på ren VOH. Så det kan jeg varmt anbefale! Alle jeg kender der fodre deres hund med det enten helt eller med lidt tørfoder er virkelig glade for det! Det virker også for mange af de lidt mere kræsne hunde! smiley Så giver jeg Misha lidt kyllingelår, lidt grøntsager eller hvad der nu er godt for hunden ved siden af smiley

Her er en hjemme side http://www.vomoghundemat.dk/ og her er facebook siden https://www.facebook.com/groups/179539102174561/?fref=ts

Så kan du jo kigge på det hvis du vil smiley

Wolfsblut fodrede jeg Misha med da hun var hvalp, for det fik hun også hos opdrætter. Men hun drak SÅ meget vand og tissede hele tiden. Min mors hund kom også på det og han fik skæld og tør hud og drak også helt vild meget vand og fik uheld indenfor igen (trods han var helt renlig) Men efter vi skiftede over på Acana og derefter VOH har der aldrig været noget.

• #7   19. jul 2013 Jeg ville aldrig give mine ren kallun. Start med kylling.
    Jeg foder med råt, men de får også tørfoder engang i mellem, dog aldrig i sammen måltid.

• #9   19. jul 2013 Vi har fodret med BARF i mange år efterhånden og det er en succes!
    Men ja det kræver lidt plads til optøning, hvor det godt kan lugte lidt, og så fodrer jeg altid på græsplænen, hvilket også er klar en fordel.
    Jeg giver altid tørfoder, fiskeolie og rå æg (hver 2. dag) om morgen og råt om aften.
    Ben får de dagligt, og så er der aldrig problemer med belægning på tænder.
    Held og lykke med det smiley

• #10   19. jul 2013 Kan man ikke give BARF frossent? Det kender jeg nogle stykker der gør, så slipper man for at skulle tø det op tænker jeg .

• #11   19. jul 2013 Det "kan" man godt, men det er ikke godt for hundens mave at få så kold mad hver dag - det ville jeg ikke turde.

• #12   19. jul 2013 Jeg giver Misha frossen kyllinge lår en gang imellem smiley Ellers kan hun ikke finde ud af at spise det smiley Hun har også fået det hvor det næsten er tøet op, men for det meste når hun får ben osv. Er det frossen smiley

• #13   19. jul 2013 Veronika - Okay smiley
    Det rå mine får er kun ben, og det får de frossent smiley

• #14   19. jul 2013 Tak for alle svarene, det giver noget at tænke over smiley

Jeg må lige have fundet barf-gruppen herinde. VOH har jeg også været inde og kigge på i min søgen i går aftes.
    Det lyder da ikke helt umuligt, det sværeste bliver vist at overtale min bedre halvdel. Men måske jeg kan tale mig frem til en forsøgsperiode (en laaaaang en ;)) hvis han ser resultater er han nok mere villig til at skifte helt.
    Jeg tænkte lidt som der også er nævnt, tørfoder morgen og råt aften hvis det kan lade sig gøre.
    Mht. kræsenhed er jeg ikke så bekymret, de plejer at tygge sig igennem det meste -især Mille (beagle) smiley

• #15   19. jul 2013 Misha spiser også gladeligt alt! smiley

• #16   19. jul 2013 Du må igang med at overtale! Jeg så i hvert fald en stor forandring hos Misha efter kun en uge! Hun døjede også med tynd mave i laaaang tid inden. Den er helt fin nu, der er ingenting! smiley

• #17   19. jul 2013 Jeg har bearbejdet ham i et stykke tid, sådan med de små hints, og han kan også godt selv se, at Milles fælden er helt ekstrem, men han er endnu sådan lidt afventende.
    Meeen, fruen i huset plejer jo i sidste end at få det som hun vil have det smiley

• #18   19. jul 2013 Hehe også her! smiley

Misha fælder også EKSTREMT! smiley Men ikke nær så meget på VOH. Kan godt se på hende nu, at hun også får tørfoder smiley

• #19   19. jul 2013 Det er bare helt vildt med Mille, jeg har aldrig oplevet noget lignende, vores badeværelsesgulv er HVIDT i stedet for mørkt som det bør være. Det er godt nok liiige i overkanten...

• #20   19. jul 2013 Ja det er godt nok træls smiley Synes også Misha fældede/fælder helt vildt! smiley Det er ikke så slemt som før VOH, dengang dryssede hårene af hende når man kælede for hende. smiley Nu er det ikke så galt mere.

Børster du du hende? smiley

• #21   19. jul 2013 Well, nu har jeg taget fat på det i hvert fald, og bestilt en sæk Kingsmoor hjem, tænker at det er lettest her i ferieperioden hvor vi står for at skal have dem passet ude et par gange at køre dem over på andet tørfoder, og så starte med at barfe senere hvis vi finder ud af, at det er det vi vil.
    Så han har ikke så meget at skulle have sagt denne gang smiley

Ja jeg har børstet hende nu her det har været så slemt, og hun nyder det, men hun bliver bare VED med at fælde... -.-

• #24   19. jul 2013 Børst hende lidt oftere! smiley F.eks med en furminator? Misha eeeeelsker den! Og den virker bare! smiley

• #25   19. jul 2013 Stine; det med kallun har jeg også læst, både for og imod flere steder nu.

Tak for linket smiley
    Ja jeg synes godt nok, det er noget af nogen priser der er rundt om, nu har vi af og til selv fået et kvart/halvt dyr i fryseren, og priserne på det "affald" jeg kan finde ved forhandlerne, nærmer sig det vi selv betaler for at få kød til os selv i fryseren smiley
    Hmm, kan være vi skal et smut forbi vores lokale slagter i området her i ferien, så er det både råt OG lokalt kød, det ville da være fantastisk smiley

• #26   19. jul 2013 Det tror jeg også dine hunde ville elske! smiley

• #27   19. jul 2013 Det plejer bare slet ikke være nødvendigt at børste hende, ikke engang i fældeperioderne plejer hun at fælde så meget som hun gør nu. Hun er jo sådan set ikke en langhårshund/en hund der bør kræve ekstra pelspleje.
    Det er netop en af grundene til, at jeg mener det må være foderrelateret, og når Qela så også har haft en periode med tør/skællet pels, så er det næsten oplagt at forsøge med et foderskifte smiley

• #28   19. jul 2013 Selvfølgelig smiley Men jeg kunne forstille mig det må klø helt vildt! ;D Mishas hår stikker når jeg får dem på tøjet, så tænkte bare det kunne være rart for hende at få hårene af smiley Indtil det forhåbenligt fortager sig igen! smiley

• #31   19. jul 2013 Jeg kan godt lide tanken om, at jeg i princippet kan tage ud til en af de lokale landmænd og klappe det dyr jeg sidenhen skal spise, det ville være lige så fantastisk at kunne, når det er hundenes mad det drejer sig om smiley

Og jeg har vist nogle fordele når jeg nu tænker efter, jeg kender nogen der slagter heste og dådyr ind imellem som de bl.a. bruger til hundefoder, jeg er selv i løbet af det sidste år blevet bidt af en gal kanin, så der må være noget overskudskaniner kan bruges til, både vi selv kan slagte eller hente hjem til samme formål. Der er da egentlig muligheder nok, uden det behøver koste en halv bondegård smiley

• #35   19. jul 2013 Man starter aldrig en hund på kallun. Og dem der gør der får rigtig mange en syg eller dårlig hund ud af det. Man starter på Kylling som er mildt og nemt fordøjeligt.

• #36   19. jul 2013 Tak Sarah, det var lige det jeg havde brug for at høre, jeg har nemlig læst begge dele rigtigt mange steder nu, men var efterhånden også overbevist om, at det var kyllingen der skulle startes med.

Min bedre halvdel stejler lidt over det med det rå, men nu starter vi med Kingsmoor så snart det komme indenfor døren i starten af næste uge, så må vi se, om han ikke kan vænne sig til tanken. Han arbejder faktisk for en kyllingemand med både konventionelle og øko-kyllinger, så der var egentlig også en mulighed for at hapse noget "affald".
    Dem der selv slagter tror jeg vi kunne få fx en halv pony ved eller lign., evt. kan jeg foreslå hende vi går sammen om at slagte et dyr, og det er da lige før vi skal have vores lille fårehold op at køre igen hvis jeg får manden med på råfodring, det kunne da være godt med lidt lam i fryseren. smiley
    Jeg bliver da helt inspireret, måske er det ikke så umuligt som jeg troede (hvis ellers gemalen er til at omvende ;))

• #38   19. jul 2013 Ej, men han skal altså med på vognen, det kan ikke nytte noget. Inspireret som jeg har været, har jeg i dag købt lever med hjem, kogt det og skal have det i ovnen når mine franskbrød er færdige, og jeg har da aldrig oplevet sådan et sværmeri i køkkenet før. Jeg blev ikke sluppet af syne og de rendte rundt med næserne i sky og sniffede. Her til aften har de fået lidt af vandet jeg kogte leveren i over deres foder, mums det faldt i god jord smiley
    Der bliver nogle rigtigt gode træningsgodbidder, de eeelsker dem, ved ikke hvorfor jeg aldrig før har tænkt på at lave dem selv, når nu vi laver så meget andet selv smiley

• #41   19. jul 2013 Nicoline: ja hvad fanden ved os der har barfet i mange en menneskealder om noget som helst...
    Der er ingen der skriver hunde ikke kan tåle kallun. Jeg bruger selv kallun.Jeg skriver - Hvis du ellers gad læse det-at man ikke skal STARTE hunden op på kallun. At du har været heldig er da fint.Men der er ingen nærring i kallun what so ever så hvis du kører 3-5-7 dage på kallun som nogen BARF-centre foreskriver kunne du lige så godt sulte den. Derfor bliver mange hunde syge. Og nej affaldskød er ikke godt til Råfodring. Desuden bør der trækkes en stor FED tyk streg mellem BARF som er et koncept/mærke (/religion) eller råfodring som er fodring på hundens præmisser uden de dyre brands og tilsætningsstoffer som konceptfodring kræver.
    Hilsen Sarah der råfodre på snart 10énde år.

• #45   19. jul 2013 Rolig nu Nicoline...
    Man skulle jo næsten tro at du er forhandler af Rigtig hundemad.

• #50   19. jul 2013 Jeg giver op - du er jo slet ikke indstillet på at høre efter og lære.

• #55   19. jul 2013 Nu spørger jeg extrem dumt.... Men hvad er kallun helt præcist?

• #58   19. jul 2013 Vores kræ æder godbidderne med vellyst, både da det var kogt og havde været i ovnen. Hvad kan jeg sige, de er ikke kræsne. Et stks beagle snoede sig og kravlede op ad Sørens ben i sofaen for at tigge gulerødder, blot fordi jeg lige var placeret der med en pose et kort øjeblik.
    Kan kaninerne spise det, så kan hundene også, der går lidt sport i det når de ved det skal gives til kaninerne. Den anden dag var Qela ved at rende med en kvart broccoli. De kære hunde altså... smiley

Men alt i alt er jeg positivt stemt efter at have læst en del det sidste døgns tid, det virker ikke længere helt så uoverskueligt at finde rundt i mht at fodre med andet end tørfoder smiley

Kommentér på:
Hundefoder -Måske barf?

Annonce